قیمت تور ارزان ارمنستان | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری ارمنستان 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

قیمت تور ارزان ارمنستان | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری ارمنستان 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

ساحل پاتارا، بزرگترین ساحل ترکیه

ساحل ۱۲ مایلی و دست‌نخورده‌ی پاتارا، بزرگترین ساحل ترکیه است. این ساحل یک دست ماندن و توسعه نیافتن خود را مدیون باقی‌مانده‌های شهری قدیمی در این قسمت و همچنین تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها است که از ۴۰ میلیون سال پیش در این ساحل رخ می‌داده است. 

تاریخچه

ساحل پاتارا

این ساحل قرن‌ها پیش از میلاد مسیح پیدا شد و به سرعت به عنوان بزرگترین بندر لیکیه شناخته شد. معبد آپولو که در اینجا قرار دارد، سالانه افراد زیادی را برای زیارت و همچنین بازدید به خود جذب می‌کند. 

دیدنی‌ها

این ساحل با دید زیبا و منحصر به فرد خود و همچنین امکان شنا محلی مناسب برای سفر میان گردشگران شناخته می‌شود. از آنجایی‌که این ساحل در میان یک پارک ملی قرار دارد، گونه‌های مختلف پرندگان در آن دیده می‌شود و لاک‌پشت سرخ که گونه‌ای در حال انقراض نیز است، در این‌جا تخم‌گذاری می‌کند. همچنین به دلیل وجود لاک‌پشت‌های در حال انقراض، این منطقه به شدت در معرض مراقبت و نگهداری است و به همین دلیل تغییرات زیادی در آن به وجود نیامده است. در ماه‌های می تا اکتبر، این ساحل از ساعت ۶ عصر بسته است تا مکانی آرام برای لاک‌پشت‌ها به وجود آید و در آرامش تخم‌گذاری کنند. 

ساحل پاتارا

این ساحل ۱۲ کیلومتری پوشیده از شن است و انتهای آن به منطقه‌ای کوهستانی می‌رسد. همچنین در گوشه‌ای از آن قسمتی باتلاقی قرار دارد که در گذشته خلیج این ساحل بوده است. این ساحل به عنوان یکی از بهترین ساحل‌های دنیا شناخته شده است و در سال ۲۰۰۵ به عنوان بزرگترین ساحل شمال مدیترانه نام گرفت. باقی‌مانده‌های تاریخی و زیبا تنها ۱۵ دقیقه تا این ساحل فاصله دارند و حتی در گرم‌ترین ماه‌های سال نیز شلوغ نیست. 

ساحل پاتارا

از آنجایی‌ که این ساحل توسعه نیافته است و جز شنا ورزش آبی دیگری نمی‌توان انجام داد، اینجا همیشه آرام و ساکت است. تنها در پایان جاده‌ی منتهی به ساحل یک کافه وجود دارد که وسایل مورد نیاز برای آفتاب گرفتن را فراهم کرده است. 

ساحل پاتارا

در سال ۲۰۰۶ دولت تصمیم گرفت ورود به ساحل را با خرید بلیت ممکن سازد و با پرداخت ۱/۵ دلار می‌توانید هم برای ورود به ساحل و هم بازدید از مناطق تاریخی بلیت تهیه کنید. 

نزدیک‌ترین استراحتگاه به این ساحل (به غیر از روستای پاتارا)، کالان است که در فصل‌های پر‌گردشگر رفت‌وآمد‌هایی را از کالان به ساحل پاتارا به وسیله‌ی مینی‌بوس که بلیت‌هایی ارزان دارد، ممکن می‌سازد. مینی‌بوس‌ها دقیقا در کنار ساحل توقف می‌کنند. 

ساحل پاتارا

البته هتل‌ها و استراحتگاه‌های دیگری نیز در نزدیکی ساحل و با فاصله‌ی کمی از آن قرار دارند که بسته به هزینه‌ی آن‌ها و شرایط خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. 

آدرس

ترکیه، شهر فتحیه، جنوب فتحیه، ساحل پاتارا

مسیر دسترسی

ساحل پاتارا در ۱۰ کیلومتری جنوب کالان در استان آنتالیا واقع است. البته این ساحل به شهر فتحیه نسبت به آنتالیا نزدیک‌تر است. فاصله‌ی آن از آنتالیا ۲۲۵ کیلومتر است. اما از فتحیه تا این ساحل تنها ۷۵ کیلومتر راه است.

 

پروژه روز و شب استانبول

پروژه روز و شب استانبول

شهر شگفت انگیز استانبول، بزرگترین شهر ترکیه و ستون اصلی اقتصادی، فرهنگی و قلب تاریخی این کشور محسوب می شود. استانبول، شهری با ۱۴.۱  میلیون نفر جمعیت، یکی از بزرگترین مناطق شهری دنیا را تشکیل می دهد و سومین شهر بزرگ دنیا از لحاظ جمعیت درون شهری است. تعداد زیاد مساجد، بازارها، حمام های ترکی و چه و چه، می تواند شما را روزها بلکه ماه ها در این کشور سرگرم نگه دارد و در صورت سفر، سفر خاطره انگیزی را برایتان رقم بزند. تصاویر زیادی از استانبول تا به حال از نزیک یا در رسانه های مختلف دیده ایم، اما وقتی تصاویر گرفته شده از دریچه ی دوربین یک عکاس حرفه ای باشد، موضوع فرق دارد. عکاس هنری خوش ذوقی به نام بکتاش موسا، عکس هایی از روز و شب استانبول از یک زاویه ی ثابت گرفته است و آنها را در کنار هم قرار داده که باعث یک تاثیر لذت بخش در بیننده می شود.

روز و شب استانبول

این عکاس خوش ذوق درباره ی خود می گوید: نام من بکتاش موسا (Bektash Musa) است و اهل ترکیه هستم، اخیرا به شهر استانبول سفر کرده ام تا بتوانم این شهر را بیشتر کشف کنم و عکس های متفاوتی از آن بگیرم.

استانبول از زمان های گذشته تا به امروز، پایتخت کشور و مقر امپراطوری های زیادی بوده است. امپراطوری های مختلف در زمان خود، بناهای بسیار زیبایی خلق کرده و از خود به یادگار گذاشته اند که صومعه ها، برج ها و قلعه ها بخشی از آنها هستند. هدف من از انتشار تصاویر روز و شب استانبول، نشان دادن اوج زیبایی این شهر و معماری فوق العاده ای است که بناهای آن چه در روز و چه در شب دارند:

نمای بسیار زیبایی از گوشه ای از شهر استانبول

شهر استانبول

برج گالاتا… برجی که از سال ۱۳۴۸، آسمانخراش منطقه ی بی اغلو محسوب می شده است و وقتی از دور به آن نگاه می کنید شاید برجی کوچک مثل هر برج دیگری به نظر برسد اما این برج ۶۷ متری ملقب به «برج مسیح» داستان ها در پس خود دارد و هنوز هم که هنوز است نمای بسیار زیبایی از منطقه را بدست می دهد… برج گالاتا یکی از پر بازدید ترین بناهای استانبول در تور استانبول است.

برج گالاتا

مسجد سلطان احمد… مسجدی تاریخی در شهر استانبول که به خاطر کاشی های آبی ای که در نمای داخلی آن به کار رفته است، به آن مسجد آبی هم می گویند. مسجد سلطان احمد بین سال های ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۶ ساخته شد و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می شود.

مسجد سلطان احمد

برج  Beyazit که نام برجی در شهر استانبول، ساخته شده از سنگ گران بهای مرمر سفید در دوران امپراطوری عثمانی ها با نمای فوق العاده ای به شهر است. احتمال دارد که در آینده ای نه چندان دور به موزه ای در این شهر تبدیل شود… این بنا در حال حاضر بیشتر مورد دسترس دانشجویان دانشگاه استانبول است.

برج Beyazit

ستون Justinjan’s

ستون Justinjan’s

سرور مجازی ایران

خدمات سرور مجازی ایران (VPS) وب ایده امکانی برای بهره‌مندی از یک فضای اختصاصی بر روی سروری‌ست که با استفاده از نرم‌افزار میان چند متقاضی به اشتراک گذارده شده است. در این سرویس هر یک از بخش‌های ایجاد شده توسط نرم‌افزار کاملاً یک سرور اختصاصی عمل می‌کنند و به بیان دیگر یک سرور مجازی ایران اختصاصی را  در اختیار متقاضی قرار می‌دهند. شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به فضایی کم‌تر از یک سرور نیاز دارند، می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند و در فضایی محدودتر و با پرداخت هزینه‌ای کم‌تر از امکانات مشابه یک سرور اختصاصی استفاده کنند. متقاضیانسرور مجازی هم می‌توانند مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سرور مجازی خود را انتخاب کنند و از پهنای باند و سرعت اتصال به شبکه منحصر به فرد شاتل بهره‌مند شوند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • امکان انتخاب مشخصات فنی (سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) سرور متناسب با نیازهای خود
  • دست‌یابی به بالاترین کیفیت در کارایی و عملکرد مشابه سرورهای اختصاصی
  • بهره‌مندی از امکانات محیطی مرکز داده‌های شاتل (طراحی منطبق بر آخرین تکنولوژی‌های جهانی، قفسه‌های استاندارد، سیستم تهویه و کنترل دایمی دما، کنترل رطوبت و …)
  • بهره‌مندی از پشتیبانی فنی بیست و چهار ساعته در تمام روزهای سال
  • تامین برق دایمی و بدون قطعی و استفاده از سیستم برق پشتیبان
  • سیستم پیش‌گیری هوشمند و مهار آتش‌سوزی
  • سیستم مانتیورینگ دایمی برای تامین امنیت فیزیکی سرورها
  • تامین امنیت اطلاعاتی با استفاده از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین نرم‌افزارهای امنیتی
  • پشتیبانی بیست و چهار ساعته در تمام روزهای سال
  • بهره‌مندی از بیش‌ترین پهنای باند مصرفی کشور و برقراری ارتباط بسیار پرسرعت با شبکه
  • بهره‌مندی از راهکارهای بهینه مدیریت سرور و مشاوره‌های فنی برای پشتیبانی سرورها
  • نصب، راه‌اندازی و برطرف ساختن مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • پایداری کیفیت خدمات در همه روزهای سال

برای آشنایی بیش‌تر با خدمات شاتل در این باره می‌توانید با واحد پهنای باند و راهکارهای خاص این گروه سرور مجازی تماس حاصل فرمایید.

چگونه ویزای سوئیس بگیریم؟

سوئیس یکی از کشورهای اروپایی است که به دلیل برخورداری از ویژگی‌های مانند طبیعت بکر و زیبا، قدمتی تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی، جامعه‌ای آرام و اقتصادی توسعه یافته به یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی تبدیل شده است. همچنین این موارد موجب شده‌اند تا سالانه تعداد بی‌شماری از گردشگران برای بازدید از این زیبایی‌ها و جاذبه‌های بی‌نظیر عازم سوئیس شوند. اما از آنجایی‌که سوئیس از اعضای پیمان شینگن است، ورود به خاک آن پیش از سفر مستلزم دریافت ویزا است.

ویزای سوئیس

انواع ویزای سوئیس

ویزای سوئیس

ویزای ورود به خاک کشور سوئیس به چهار دسته تقسیم می‌شود؛

ویزای نوع A / ترانزیت: این نوع از ویزا در مبادی ورودی (فرودگاه) برای شخص متقاضی صادر می‌شود. با این نوع ویزا مسافر حق خروج از فرودگاه را نداشته و فقط می‌تواند پرواز خود را در یکی از فرودگاه‌های شینگن تعویض و راهی کشوری دیگر در خارج از این منطقه شود.

ویزای نوع B / ویزای عبور: با این نوع ویزا مسافر اجازه خروج از فرودگاه را داشته و می‌تواند از شینگن به عنوان منطقه عبور استفاده کند. به عبارت دیگر، مسافر می‌تواند از طریق زمینی خود را به کشوری خارج از منطقه شینگن سفر کند.

ویزای نوع C / ویزای شینگن: این ویزا از جمله ویزاهای کوتاه مدت است که دارای اعتبار ۹۰ روزه در طول شش ماه است و از آن می‌توان برای ملاقات بستگان، ماموریت‌های کاری یا سفرهای درمانی استفاده کرد. این ویزا متداول‌ترین نوع ویزا در میان گردشگران ایرانی است.

ویزای نوع D / ویزای ملی: این نوع ویزا مختص افرادی است که قصد اقامت بیش از ۹۰ روز در سوئیس دارند و از جانب اداره مرکزی کانتون صادر می‌شود. اغلب تجار و بازرگانان از این نوع ویزا استفاده می‌کنند و از طریق آن می‌توانند در طول سال بارها به منطقه شینگن ورود و خروج نمایند.

هزینه ویزای سوئیس

ویزای سوئیس

از آنجایی‌که اغلب تقاضاها برای ویزای توریستی سوئیس از نوع C (شینگن) است، هزینه صدور آن برای متقاضیان بالای ۱۲ سال معادل ۶۰ یورو (به ازای هر نفر)، برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال معادل ۳۵ یورو (به ازای هر نفر) و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است.

نکته قابل توجه اینکه وجه مذکور باید به هنگام ارائه درخواست ویزا پرداخت شده و قابل عودت نخواهد بود؛ مگر در شرایطی که ویزای درخواستی معاف از پرداخت هزینه باشد. برای مثال، ارائه درخواست در خاک کشورهای اتحادیه اروپا یا معافیت به دلیل شرایط سنی.

مدارک لازم برای ویزای توریستی سوئیس

ویزای سوئیس

تکمیل فرم درخواست

گذرنامه دارای اعتبار (اعتبار گذرنامه باید حداقل ۳ ماه بیشتر از تاریخ درخواست ویزا باشد)

کارت ملی و شناسنامه .

۲ قطعه عکس رنگی ۴*۶ رنگی با پس زمینه سفید

در صورتی که قبلا ویزا شنگن و یا ویزا کشور معتبر دیگری دریافت کرده‌اید کپی از آن‌ها و مهرهای ورود و خروج .

نامه تمکن مالی و گردش ۶ ماه آخر سپرده بانکی .

گواهی اشتغال به کار که در آن تاریخ استخدام - سمت - میزان حقوق و مرخصی ذکر شده باشد به همراه فیش حقوقی (برای کارمندان و کارگران) .

پروانه کسب و یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی (برای صاحبان مشاغل) .

گواهی بازنشستگی (برای افراد بازنشسته) .

گواهی اشتغال به تحصیل (برای دانشجویان) .

بیمه مسافرتی .

سند مالکیت (در صورت وجود) .

رزرو هتل و بلیط هواپیما .

دعوتنامه (این نامه باید از جانب بستگان یا کارفرمایی که خواستار حضور متقاضی است صادر شود).

مراحل اقدام برای دریافت ویزا

۱. دانلود و تکمیل فرم در خواست (تکمیل این فرم به دو صورت آنلاین و مراجعه حضوری به سفارت سوئیس امکان پذیر است).

۲. ارائه ترجمه کلیه مدارک به یکی از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا ایتالیایی به همراه اصل مدارک.

۳. تعیین وقت مصاحبه (مصاحبه فقط به صورت حضوری انجام می‌شود و برای تعیین وقت می‌توان به صورت تلغنی با سفارت تماس گرفت).

شرایط و نکته‌ها

فرآیند صدور ویزای شینگن حداقل ۱۰ روز کاری به طول می‌انجامد.

برای تعیین وقت مصاحبه بهتر است تا حداقل ۴۵ روز پیش از موعد خروج اقدام کنید.

کلیه متقاضیان بالای ۱۲ سال باید شخصا مدارک و درخواست خود را به سفارت ارائه کنند.

سفارت سوئیس در تهران



نشانی: تهران، الهیه، خیابان شریفی منش، کوچه یاسمن، پلاک ۲

تلفن: ۲۲۰۰۸۳۳۳ (۰۲۱)

نمابر: ۲۲۰۰۶۰۰۲ (۰۲۱)

کدپستی: ۶۳۷۵۱-۱۹۶۴۹

صندوق پستی: ۴۶۸۳-۱۹۳۹۵

پست الکترونیک (برای خدمات ویزا): teh.visa@eda.admin.ch

وب‌سایت: www.eda.admin.ch/countries/iran/en/home.html

نکاتی جالب درباره سوئیس

این کشور چیزی فراتر از شکلات‌های معروفش دارد. از رشته‌کوه‌های آلپ و پارک ملی سوئیس گرفته تا دریاچه‌ی ژنو و شهر دو هزار ساله‌ی زوریخ، تعداد جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی این کشور محصور در خشکی، بی‌نهایت است. همه‌ی این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا نتوانید از دیدن این کشور زیبا، حتی برای یک بار در تمام طول عمر، بگذرید. اما پیش از سفر به هر کشوری، بد نیست نکات و حقایقی را درباره‌ی آنجا یاد بگیریم. یاد گرفتن درباره‌ی کشورهای دیگر، جالب و لذت‌بخش است. شما در این مسیر چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید، با آداب و رسوم، نحوه‌ی زندگی دیگر ملت‌ها، زبان آنها و آشپزی منحصر به فردشان آشنا می‌شوید. در ادامه، این ویژگی‌ها را در مورد کشور سوئیس و اهالی آن، بررسی می‌کنیم. سوئیستاریخ سوئیس به حدود ۱۵۰,۰۰۰ سال قبل باز می‌گردد. تخمین زده می‌شود که قدیمی ترین شهرک کشاورزی یافت شده در این منطقه به  ۵۳۰۰ سال قبل از میلاد تعلق دارد. La Tène یکی از اولین فرهنگ‌هایی است که که در این منطقه شکوفا شده و در طول عصر آهن در حدود سده‌ی پنجم قبل از میلاد توسعه یافته‌است. هلوتی‌ها (Helvetii) یکی از مهم‌ترین قبایل سلتی در سوئیس بودند اما در جریان جنگ Bibracte، ارتش روم به رهبری ژولیوس سزار آنها را شکست داد. سوئیس آیا می دانستید که نام رسمی این کشور، کنفدراسیون سوئیس (Confoederatio Helvetica) است که در سال ۱۲۹۲۲ تاسیس شده‌است؟ علاوه بر این، سوئیس در زبان آلمانی Schweiz، در ایتالیایی Svizzera، در فرانسه Suisse و در زبان رومانش Svizra نامیده می‌شود. در سال ۱۲۹۲، سوئیس اتحادیه‌ای از سه کانتون ( یکی از انواع تقسیمات کشوری در برخی از کشورها) اصلی بود که تحت حکومت هابسبورگ (Habsburg) قرار داشت و در سال ۱۸۱۵ آزاد شد. سوئیس پایتخت آن برن است و واحد پول رسمی آن فرانک سوئیس است. نزدیک به هفتاد درصد این سرزمین را کوه‌های سر‌به‌فلک‌کشیده پوشانده که ۶۰ درصد این منطقه‌ی کوهستانی در کوهستان آلپ واقع است. سوئیس با مساحت ۴۱,۲۸۳ کیلومتر مربع، کشور کوچکی به شمار می‌رود و توسط پنج کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا، اتریش و لیختن‌اشتاین احاطه شده‌است. پنج شهر مهم سوئیس عبارت اند از: بازل، ژنو، برن، لوزان و زوریخ. این کشور ۲۶ کانتون دارد. ۱۷ بخش آن به زبان آلمانی و اهالی ۴ کانتون غربی یعنی ژنو، نوشاتل (Neuchâtel)، ژورا (Jura) و کانتون وو (Vaud) به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. ایتالیایی نیز زبان چهار منطقه‌ی جنوبی در کانتون‌های گروبوندان (Graubünden) و تیچینو (Ticino) است و زبان رومانش (Romansh) که ریشه‌ی لاتین دارد تنها در گروبوندان شنیده می‌شود. سوئیس آب و هوای سوئیس از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر، متفاوت است. آب و هوای غالب آن، معتدل به همراه تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد و برفی است. بلندترین یخچال کوهستان آلپ به طول ۱۴ مایل که میراث جهانی یونسکو نیز هست در سوئیس قرار دارد. مرتفع‌ترین ایستگاه قطار اروپا Jungfraujoch با ارتفاع ۱۱,۳۳۰ پا در این کشور قرار دارد. مقر اروپایی سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی، سازمان بهداشت جهانی، کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد، مجمع جهانی اقتصاد، سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO)، اتحادیه‌ی بین المللی فرودگاه ها و کتابخانه مجازی شبکه جهانی وب در ژنو قرار دارند. سوئیس بعد از سوئد، سوئیس، بالاترین سن امید به زندگی در اروپا را دارد. سوئیس دارای سابقه‌ی طولانی بی‌طرفی در مناسبات سیاسی و نظامی است. تنها کشوری است که به ازای هر کیلومتر مربع مساحت، بیشتر از یک کیلومتر مسیر پیاده‌روی دارد. به علاوه زیبا ترین و مشهورترین پیست اسکی جام جهانی داونهیل یا سرعت در کوه Lauberhorn واقع شده‌است. این کشور بهترین مکان برای تجربه‌ی لذت‌بخش قایق‌سواری است. مژده به علاقه‌مندان گلف که به سوئیس سفر می کنند؛ این کشور یکی از بهترین زمین‌های گلف کل اروپا را در اختیار دارد. بیشتر مردم سوئیس کاتولیک و پروتستان هستند. فوتبال، هاکی روی یخ و تنیس از ورزش‌های مورد توجه و علاقه‌ی مردم است. دو بازیکن مطرح تنیس راجر فدرر و مارتینا هینگیس از این کشور هستند. سوئیس اولین کشوری است که دموکراسی مستقیم را که شامل دادخواست‌های عمومی و همه‌پرسی می‌شود، اجرا کرده‌است. نستله (Nestlé) ، بزرگترین تولیدکننده مواد غذایی و آشامیدنی جهان است که دفتر مرکزی آن در وو وه (Vevey) قرار دارد. اولین شکلات تخته‌ای جهان نیز در سال ۱۸۱۹ توسط François-Louis Cailler، همین جا تولید شد. مردم سوئیس، به طور متوسط سالانه در حدود ۲۲ پوند، شکلات می‌خورند. کشاورزی و باغ‌داری جایگاه خاصی در این کشور دارد. این مقاله تنها گوشه‌ای از ویژگی های منحصر به فرد این کشور زیبا را بازگو می‌کند. اما شنیدن کی بود مانند دیدن؟! برای دیدن شگفتی‌های بی‌نظیر این بهشت زمینی، چاره‌ای ندارید جز اینکه برای سفری به‌یادماندنی به سوئیس، برنامه‌ریزی کنید.