قیمت تور ارزان ارمنستان | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری ارمنستان 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

قیمت تور ارزان ارمنستان | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری ارمنستان 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

سفر به جمهوری گابُن در کنار خلیج گینه و در سواحل شرقی اقیانوس اطلس

جمهوری گابُن در کنار خلیج گینه و در سواحل شرقی اقیانوس اطلس قرار گرفته است و با کشورهای جمهوری کنگو، کامرون و گینه استوایی همسایه است. جمهوری گابن کشوری است واقع در غرب آفریقای مرکزی. گابن از سال ۱۸۸۶ از مستعمرات استوایی فرانسه در آفریقا بوده‌ است و در تاریخ ۱۷ اوت ۱۹۶۰ استقلال خود را از فرانسه به دست آورد.

گابن

گابن

این کشور در سده پانزدهم از سوی پرتغالی‌ها کشف شد و تا سده نوزدهم تحت سیطره این کشور بود.

گابن

گابن

از سال ۱۸۹۰ به بعد گابن جزیی از کنگوی فرانسه و از سال ۱۹۱۰ به عنوان مستعمره‌ای جداگانه قلمداد شد. گابن در سال ۱۹۶۰ موفق شد از زیر نفوذ فرانسویان خارج شود و به استقلال برسد.

گابن

گابن

نوع حکومت گابن جمهوری چند حزبی با دو مجلس قانون گذاری است. این سرزمین به دلیل همجواری با خط استوا در تمام طول سال آب و هوایی گرم و مرطوب و در سواحل آب هوایی اقیانوسی دارد.

گابن

گابن

بارش مناسب باران در اغلب نقاط گابن موجب سرسبزی آن شده‌است ولی پربارش‌ترین مناطق گابن در بخش‌های جنوبی و غربی قرار دارند.

گابن

گابن

گابن سرزمین نسبتاً همواری است به‌طوری که پست‌ترین نقطه آن در ساحل اقیانوس اطلس و بلندترین نقطه آن در قله «ایبونجی» حدود ۱۵۷۵ متر ارتفاع دارد. این کشور بزرگترین تولیدکننده منگنز در جهان است و از لحاظ ذخایر معدنی این فلز در جایگاه بالایی قرار دارد.

گابن

گابن

ذخایر عظیم اورانیوم این کشور سوخت نیروگاه‌های اتمی کشورهای اروپایی و به ویژه فرانسه را تامین می‌کند. گابن همچنین، ذخایر غنی از طلا، نقره و سنگ آهن در اختیار دارد که این کشور را در رده یکی از معدن‌داران مهم جهان قرار می‌دهد.

گابن

گابن

مشخصات کلیدی کشور گابن :

پایتخت : لیبرویل.
شعار ملی : یگانگی ، کار ، دادگری.
زبان رسمی : فرانسوی .
نوع حکومت : جمهوری.
واحد پول : فرانک.
مذهب : مسیحیت.
پیش شماره تماس: ۲۴۱.
دامنه اینترنتی : ga .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.