قیمت تور ارزان ارمنستان | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری ارمنستان 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

قیمت تور ارزان ارمنستان | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری ارمنستان 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

هزینه های سفر به هندوستان


هزینه‌ی اقامت

هتل‌ها در هند تنوع زیادی دارند از هتل‌های پنج ستاره با بهترین امکانات گرفته تا هتل‌های ارزان مخصوص کوله‌گردها با امکانات محدود پایه. هتل‌های مدرن و بوتیک‌هتل‌ها را می‌توانید در تمام شهرهای بزرگ و نزدیک جاذبه‌های گردشگری مهم و مشهور پیدا کنید. برای اینکه تجربه‌ای مجلل و لوکس داشته باشید در راجستان و شیملا می‌توانید در کاخ‌هتل‌ها اقامت کنید. خدمات هتل‌ها چه در هتل‌های لوکس و چه در هتل‌های اقتصادی قابل مقایسه با شهرهای بزرگ دنیا است و قیمت‌های متفاوتی دارد. قیمت هتل‌ها در فصل پرگردشگر یعنی از اوایل اکتبر تا فوریه، افزایش پیدا می‌کند. هاستل‌ها در هند قیمت‌های پایینی دارند. با پرداخت شبی ۱۰۰ روپیه می‌توانید در یک هاستل اقامت کنید اما امکانات هاستل‌ها معمولا بسیار محدود است. هتل‌های ارزان به مراتب از هاستل بهتر هستند.

یک اتاق خصوصی به همراه حمام اختصاصی در یک هتل ارزان در بیشتر مناطق هند بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ روپیه هزینه دارد. در برخی از مناطق خلوت‌تر با ۱۵۰ روپیه هم می‌توانید اتاق اختصاصی رزرو کنید.

بسیاری از پانسوین‌ها و هاستل‌ها فقط مخصوص آقایان هستند، شبی در حدود ۱۰۰ روپیه قیمت دارند و البته امکانات آنها بسیار اندک است.

اتاق‌های ارزان هتل، در حدود ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ روپیه قیمت دارند.

اتاق‌های ارزان در هتل‌های لوکس، بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ روپیه هزینه دارند در عوض ۲۴ ساعته به آب گرم دسترسی دارید، اتاق‌ها تمیزتر و بزرگ‌تر هستند ودر اتاق امکانات لازم از قبیل تلویزیون وجود دارد.

اتاق‌های بهتر در هتل‌های لوکس، بالای ۳۵۰۰ روپیه هزینه دارند. این اتاق‌ها تمامی امکانات ضروری را در اختیارتان می‌گذارند، رختخواب‌ها تمیزتر و راحت‌تر هستند، پرسنل هتل رفتار دوستانه‌تری دارند و امکانات بیشتری مانند تهویه مطبوع، سیستم سرمایش و گرمایش و... دارند.

هزینه‌ی خورد و خوراک

هند یکی از بهترین کشورهای دنیا برای دوستدارن چشیدن طعم غذاهای متفاوت است. در این کشور در کمتر از چند قدمی خود می‌توانید یک رستوران یا غرفه‌ی غذای خیابانی پیدا کنید و با پرداخت هزینه‌ای کم یک غذای متفاوت و جدید بخورید. در مجموع غذا در هند کم‌هزینه است. یک وعده غذای کامل در یک هتل، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ روپیه برای شما هزینه خواهد داشت. البته این نکته را هم توجه داشته باشید که غذای هند از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر متفاوت است. رستوران‌های هند برای گیاهخواران هم مناسب هستند و منوهای متنوع و مخصوصی برای گیاهخواران دارند علاوه بر رستوران‌هایی که فقط مخصوص گیاهخواران هستند.

یک وعده غذا در رستوران ارزان بین ۸۰ تا ۲۵۰ روپیه هزینه دارد.

یک وعده غذای کامل در رستوران میان رده برای دو نفر بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ روپیه هزینه دارد. کاپوچینو ۹۰ روپیه، آب معدنی ۱۴ روپیه و نوشابه ۲۷ روپیه قیمت دارد.

هزینه‌ی حمل و نقل

پروازهای داخلی

هند سرزمین پهناوری است بنابراین سریع‌ترین راه برای سفر بین شهری در هند، استفاده از پروازهای داخلی است که قیمت‌های قابل قبولی هم دارد به خصوص اگر بلیط خود را از قبل رزرو کنید. هند بعد از آمریکا، بیشترین تعداد فرودگاه‌های داخلی را دارد. در وب‌سایت Skyscanner می‌توانید نرخ پروازها را بررسی کنید.

قطار

قطار در هند فقط یک وسیله‌ی حمل و نقل نیست بلکه فرصتی برای تجربه‌ی سبک زندگی در این کشور و آشنا شدن با فرهنگ و آداب و رسوم اهالی است. سفر با قطار در هند یکی از خاطره‌انگیزترین بخش‌های سفر شما خواهد بود. حمل و نقل ریلی در هند بسیار گسترده و مقرون‌به‌صرفه است. هزینه‌ی آن برای سفر ۱۲ ساعته با قطار معمولی ۴۵۰ روپیه و با قطرهای بهتر ۱۱۰۰ روپیه است. البته فراموش نکنید که قطارها در هند به سرعت رزرو می‌شوند و فرایند رزرو آنها در ابتدا کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد. یکی از بهترین روش‌های برای رزرو بلیط قطار، استفاده از اپلیکیشن Clear Trip است.

اتوبوس

اتوبوس یکی دیگر از وسایل حمل و نقل در هند است که هم شرکت‌های اتوبوس‌رانی دولتی و هم اتوبوس‌های خصوصی در هند وجود دارد. اتوبوس‌های دولتی عموما ارزان‌تر هستند. انواع اتوبوس در مسیرهای مختلف وجود دارد که با توجه به هزینه‌ی آنها، امکانات متفاوتی در اختیار مسافران می‌گذارند. البته سفر با اتوبوس برای مسیرهای کوتاه‌تر مناسب است. برای مسیرهای طولانی، قطار ارزان‌تر و راحت‌تر است. با این حال اگر موفق به رزرو بلیط قطار نشوید باید با اتوبوس سفر کنید. بلیط‌های اتوبوس را می‌توانید آنلاین رزرو کنید.

تاکسی و ریکشا

برای سفرهای داخل شهری می‌توانید از تاکسی و ریکشا استفاده کنید. تاکسی معمولا دو برابر ریکشا قیمت دارد. قبل از سوار شدن حتما سر قیمت‌ها به توافق برسید.

برای حمل و نقل و جابه‌جایی داخل شهری هم چند گزینه دارید: ریکشا، تاکسی، اتوبوس و مترو. بلیط‌های تک سفره، ۱۸ روپیه و بلیط‌های ماهانه ۶۰۰ روپیه هزینه دارند.

هزینه‌ی بازدید از جاذبه‌های گردشگری

جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوع و متعدد هستند و در شهرهای مختلف هزینه‌ی آنها متفاوت است. هزینه ی بازدید از این جاذبه‌ها از ۱۰۰ روپیه تا ۱۰۰۰ روپیه برای تاج محل، متغیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.